fredag 31 augusti 2012

Krasch

Jag och mina två KTM 690 Adv. kompisar (Dag&Jocke) skulle till en kickoff i närheten av Sparreholm i Sörmland. Dag hade ruttat in en maximal omväg dit längs grusvägar och kostigar. Vi möttes upp vid Shell macken i Hallunda.


Det började bra, första timmen avverkade vi en mängd grusvägar. Mina TKC80 däck var lika bra som jag läst om. Fantastiskt kul helt enkelt. Trots min nybörjarstatus lyckade jag få till några uppställ genom att helt enkelt gasa mig genom kurvan. Det hela fick dock en olycklig vändning.

Dag föreslog en stig som löpte nedför ett brant dike, nästan som en tunnel genom lövbuskaget. När jag kom nedför diket och in i tunneln möttes jag av ett lerhål. Sedan gick allt snabbt. In i en gran, försöker hålla emot förgäves och hinner inte undan med höger foten då hojen välter. 200kg BMW känns rätt bra när man får den över vristen.



Efter det var det bara att bryta och åka hem. Men efter ett tag tyckte jag att det gick något bättre att stödja på foten och fortsatte därför till kick-off'en. Dagen efter lyckades jag precis få ned foten i stöveln så att jag lyckade ta mig hem genom hällregnet.

Två saker behöver inhandlas framöver: bättre stövlar (typ: cross) och ett regnställ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar