måndag 10 september 2012

Utrustning

Eftersom jag är skadad och inte kan åka hoj så blir det tröstläsning av gamla MC blaskor, video kollande och allmänt surfande på MC relaterade sajter. Bl.a så funderar jag på att förbättra min utrustning. Först på listan står naturligtvis ett par kraftigare stövlar typ SIDI crossfire:


Nästa punkt på listan är ett bättre ställ som dels står emot vatten men som också håller skydden på plats. I mitt nuvarande, billiga, ställ sitter skydden väldigt sladdrigt. Dessutom regnar det rakt igenom stället. Här finns det en uppsjö av ställ där det dyraste (t.ex Rukka Armas) har Gore Tex skydd i ytterlagret, emedans andra ställ har Gore Tex som ett innre, ofta löstagbart, lager.

Ett alternativ kan ju vara att ha ett ställ som sitter bra men som har sämte väderbeständighet och sedan komplettera med ett regnställ. Men jag misstänker att det bara blir struligt, antingen glömmer man det eller oxå åker man och funderar på om det är dags att ta på det eller ej (och omvänt).

Sedan så skulle jag villja ha en ny och tystare hjälm. Kravet är inbyggt solvisir och gärna (korv-mojje redo) öppningsbar. Det begränsar ju urvalen en hel del. Har provat Shoei Neotech vilken verkade lovande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar