söndag 24 februari 2013

Våren närmar sig

Hela hösten blev ju förstörd pga fotskadan. Foten är fortfarande inte helt ok, men tillräckligt för att man vill ut och åka nu. Under den här trista tiden som gått så har jag i alla fall förstärkt utrustningen en aning. På Ava MC'c oktober-rea så inhandlades ett Rukka ställ som det var 70% rabatt på:


Sitter om gjutet, dvs inga fler bilringar kan tillåtas. Jag provkörde det när jag körde hojen till vinterförvaringen i November i kyla och regn. Det funkade perfekt. Dock, på den trippen så höll jag på att gå omkull då TKC-80 däcken visat sig vara väldigt hala på blöt asfalt. Detta skall jag förhoppningsvis kunna åtgärda med ett par nya Heidenau K60 Scout däck som inhandlats:


På stövelfronten så blev det en kompromiss mellan bästa olycksskydd och väderskydd. Ett par SIDI Adv. Gore-Tex:


Dessa inhandlades via http://www.fc-moto.de , vilket funkade utmärkt. Nu återstår att fixa till hojen. Först på tur är olja+filter+luftfilter byte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar